Wednesday, April 25, 2007

What's wrong with my stomach?!?!?!

I couldn't eat Indonesian food recently. Everytime I eat Indonesian food, I would always throw up the whole day. Nasi uduk, sambal terasi, petis, telur dadar, nasi goreng, kerupuk, ayam kalasan, opor ayam, even pisang goreng! Unbelievable!!!!!! The more I tried, the more I felt like there's war inside my stomach, and ended up vomitting. It drives me crazy, and drives Hiro mad.

Why?!?!!??! I love Indonesian food.......(T___________T).

What if I kept vomitting when I go to Indonesia for holiday?! Hiiii thinking of this scared me to death. Going home = eating Indonesian food as much as possible.

What's wrong with my stomach.............? hiks...

PS: Before this story leads into wrong conclusion, FYI, I'm NOT pregnant!

7 comments:

yunita said...

wahhh kok bisa gitu ya mut??
kamu kena syndrom makanan Indo be'e mut..hehehe :P
Tapi kalo ampe makan krupukpun gitu ya rada aneh yah?

RidwanFamily said...

that's strange...
mungkin lagi sensitif sama minyak?

Carla said...

Waduh, ga bisa makan the best food in the world?!?! Aneh banget!

Perutmu lagi sensitif aja kali.

RinAku said...

wah kasihan banget kamu, padahal makanan yg kamu sebutin tuh enak lho :p kok bisa gitu sih?

Sheila said...

Mut mut, masih sakit perut kah? masak makan telur dadar ae sakit perut Mut?

Mungkin coba kurangin sambel2 yg pedes dulu (hahaha, ini kan resepku), trus makan yg normal2 dan ngga ekstrem. SOale kamu itu uedhian lho kadang makan pedesnya, hehehe. Aku lak tau dewe, sampe kemringet ngliatin kamu ^___^

Hope you'll get well soon.

a2pl3 said...

Agreed with Ella...:)

Maybe you should cut down on those sambals and oils first... :)

Give your tummy a rest for a while, before resuming again... :D

Hope you'll get well soon! :D

PitPit said...

mut, mungkin kmu ada masalah ama lambung. sementara ini, coba hindarin makanan yg asam, kecut & pedes yah. kalo kmu punya obat mag, coba deh makan obat itu dulu 30 menit sebelum kmu mau makan. mungkin nutrisi makanan mu kurang bener, ato ga teratur.. hope it helps! :)